Fejlesztő: EA Black Box kiadó: Electronic Arts web: www.ea.com/nfs/carbon/us
Az EA 2002-ben vásárolta fel, és csapta hozzá kanadai kirendeltséghez a vancouveri Black Box Games stúdiót. A 14.000.000. $-os árat azóta sokszorosan behozta a csapat: eleinte NHL és NASCAR játékokat készítettek, majd a Hot Pursuit 2 óta az övék az NFS széria ami azóta 7 milliónál gyengébb eladott példányszámot nemigen produkál... nembeszélve az illegális esetekről!
Az E3-on még csak egy hangulatos, ám annál inkább semmitmondó videóval (ami megtalálható volt a honlapom) volt jelen a Need for Speed sorozat jubileumi, tizedik része, és azóta találgatta mindenki, vajon hogyan folytatódik a világ legnépszerúbb autóverseny játéka - és egyáltalán mire utal az alcím, a Carbon? Az igazat megvallva én is a méregdrága elit sportautók karbon-, avagy szénszálas karosszériára tippeltem.(gondolom úgy mint sokan mások is!) mindjárt olvashatjátok mekkorát tévedtünk!
Carbon Canyon! A Carbon kanyon Kaliforniában található; egy nyaktörő szerpentinekkel teli 16 kilóméteres út, közel a nyugati parthoz - és mint ilyen, ideális terepet nyújt a helyi, ill. környékbeli aranyfiak illegális és életveszélyes éjjeli autóversenyeihez. No, a játékban errefelé is fogunk randalírozni, hogy egészségtelen mértékben agyontuningolt járgányunkkal jól elverjük a többieket, miközben igyekszünk lelépni a rend éber őreinek sűrűn feltünő képviselői elől. A kanyon mellett még két nagy terepet, ill. hét kerületre osztott várost kapunk. Lesz olyan is, ha sok versenyt nyerünk, sokszor lelépünk a zsaruk elől, akciós alkatrészeket, extra matricákat kapunk, különleges optikai tuning lehetőségekkel. Biztosan megarad a város szabad bejárása. Figyeljünk a versenyeknél, ha túl könnyelműek leszünk, akár autónkat is elveszíthetjük.
Újra dübörög a banda! Az Undergroundok és a Most Wanted elemeit összekeverték, hozzátettek egy-két kanyont, és tökéletes játékot kapnánk. De az EA többet akart. A nagy újítás az, hogy ezúttal nem egy magányos sofőrzseni karrierjét egyengetjük, hanem egy egész banda szerveződik körénk. a csapatunkba különféle specialitásokat toborozhatunk. a csapat tagjai a játék közbe nagy segítséget fog okozni nekünk - és ki a bandavezér? náná hogy mi. Már a csapat összeválogatása is külön taktikai játékelem. Bandatagjaink különféle "kasztokba" tartozhatnak, és persze ezeken belül más-más hatékonysággal végezhetik a feladatunkat. Ilyen specialista lehet a Pathfinder, avagy az útkereső, aki segít a különéle titkos levágási helyek, átjárókfelfedezésében; a Blocker, aki a versenyen végig mögöttünk halad és véd az ellenfél lökdösésétől, vagy a Drafter, aki elöttünk halad, és segít bennünk szélárnyékban tartani. A szerelőműhelyben is maradnak azért társaink, a tuningolás hatékonyságát javítja a Fabricator, a sérüléseink javításában segít a Mechanic, a legjobb és legérdekesebb pedig a Fixer, akinek áldásos közreműködése eltakarítja az utunkból a zsarukat! Ellenfeleinknek is lesz saját badája, saját autókkal, festéssel.
Sebességmámor A csapatjáték teljesen új szint visz a már ismert játékmódokba, de a legizgalamasabbnak természetesen a kanyonban zajló versenyek igérkeznek: egyik oldalunkon a többszázméter mély szakadék, a másikon a sziklafal, mögöttünk az ellenfél, aki meg akar előzni két éles kanyar között. Természetesen a játék mint minden verseny éjszaka játszódik. Ez szerintem elég izgalmasnak látszik, és plussz a zsaruk is támadnak. Fontos elem a korlát, ugyanis az védén a kizuhanásról. A szalagkorlát korrekt fizikai modellezés szerint működik, vagyis deformálódni fog. Mivel az autók törése továbbra se csak látványelem, ezt ügyesen ki is használhatjuk, csúszhatunk a korlát segítségével enyébb kanyarokban. Azért nem ajánlom,mert lassít és nagyobb ívben vesszük a kanyart. Hamár a csúszásnál tartunk: lesz drift mód, és sokszor kel majd a kanyarokban és driftelni. A gyorsulási játékmód most sajnos kimarad (Drag) A játék 50-nél is több vezethető és tuningolható autót vonultat fel - pontos autólista a Carbon menüben olvashattok. Az autók három osztályba lesznek sorolva: tuningcégek gépei extrém fordulékonysággal, amerikai benzinfaló gyorsulásbajnok izomautók és Japánból importált széles kocsik. A városban lévő boltok pedig mind-mind az egyes típusokra specializálódnak. Így aztán az is befolyásolja majd az általunk választott "hódítási útvonalat", hogy melyik autónkat akarjuk először a maximumra fejleszteni. Az autónkat - illetve társaink kocsijait - egy autószobrászat nevű menüpontnál minden eddiginél jobban a saját szájizlésünk szerint alakíthatunk, csúszkák segítségével több száz jellemzőn állíthatunk.(ezt láthatjátok a videók között a trailer tuning című videóba is.
Írány a Kanyon! A játék további jellemzőit akár már a szokásos Need For Speed sablon jelzővel is illethetnénk. A grafika a képek és videók alapján hagyományoknak megfelelően földbe döngölő lesz, a zene szintén szokásos licencelt slágerválogatás.(soundtrackot a Carbon menüben olvashatjátok). A vezetési modell továbbra is arcade, könnyen megtanulható, élvezetes, a tuningolás változatos, és az igéretek szerint az online játékra is ráerősítenek... A fene tudja, mi valahogy mégsem bánkódunk, hogy ennyi "szokásos" kapunk, legszívesebben már indulnánk is a Carbon Canyon felé!
Összegzés: - Csak éjszaka fog játszódni a játék - Carbon Canyon lesz a helyszín, nomeg egy hatalmas város - Nagy szerepet játszik a drift, a videókban láthátjok hogy csúszkálnak a kanyarokban( egyes infók szerint lesz drift verseny mód) - 50-nél is több autó - Saját bandát alapíthatunk különböző segítőkkel
Megjelenés: 2006. nov. 2. Demó: 2006. szeptember vége
Exkluzív: A nő
Need for Speed-csajnak lenni lassan már olyan dolog, mint James Bond-lánnyá válni... A Carbon női főszereplőjét ezúttal a francia-kanadai Emmanuelle Vauger alakítja. Az igencsak dekoratív hölgyet a Fűrész 2-ben láthattuk, és egy rakás sorozatban. Ezenkívűl megjárta Maxim és Ella címlapját, a Femme Fatal magazin pedig a földkerekség 50 legszexisebb hölgyé közé választotta. Aki nem hiszi járjon utálja: www.emmanuellevaugier.com Gallery menüpont!
ui:Nem én írtam Forrás: www.gportal.hu/portal/nfsnet |